Personlig text i menyn!

    Datum: 2010-08-15 Klockan: 22:38:13
Jag tänkte slänga upp ett till designtips!

Detta designtips heter: Personlig text i menyn.

1. Gå in på ''Design'' sedan ''Kodmallar''.
2. Leta upp stycket; "</tag:if>".  (det stycket som är blåmarkerat på bilden)

3. Efter taggen "</tag:if>", så finns det en annan tag, nämligen </tag:profile>. Hoppa ner en rad under den taggen.

4.
Skriv <font face="skrivstilen du vill använda, tex "Verdana" size="storleken som du vill ha" color="vilken färg texten ska ha"> Sedan hoppar du ner en rad till, och skriver din text, tex; Hej, jag heter Rebecka och i min blogg kommer du få läsa om allt som händer på mina dagar! Hoppas du stannar! När du har skrivit klart din text, så avslutar du med taggen; "</font>.

5. Spara kodmall och förhandsgranska! Om du inte är nöjd med tex färgen på texten, så är det bara att ändra från färgen ''black'' tex, till ''pink''.




Hoppas att mina tips hjälpte er! Om ni har några frågor, eller åsikter om tipset, kommentera eller skicka iväg ett mail till; [email protected] :P



Kommentarer
Josefin

Hejsan! Tack för ditt tips men jag hittar inte tag if profile i min design :/ Hur ska jag göra?

2011-01-16 @ 17:27:13
URL: http://vivaelnino.blogg.se/

Elin

Hejsan, kan du inte göra en video istället? fattar ingenting.

2011-11-12 @ 16:44:44
URL: http://elinalmquist.blogg.se/


    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?