Vi har fått en kommentar! :O

    Datum: 2010-08-07 Klockan: 21:13:09

Tjiho! En väldigt snäll broder kommenterade mitt inlägg med ett vackert '' JA! ''. Hehe, tänk va gla' jag blev! (: Så nu tänkte jag börja att lägga upp lite design tips här på bloggen :) Najs, hua?? Aja, här kommer mitt första tips!

Hur man lägger in en bakgrundsbild  på sin blogg:

1. Börja med att hitta en bild som du gillar, antingen på google, eller så laddar du upp en egen på blogg.se. När du har laddat upp bilden/hittat en bild på google, så kopierar du länken högst upp på sidan ->

2. Sen går du in på '' Design '' , sen stilmall. Sen hittar du upp koden;
body {background: #CCCCCC;
margin:0;
text-align:center;
padding-top: 10px;
padding-bottom: 14px;


3. När du hittat den koden, så ska du lägga till denna rödmarkeradekod längst ner på den text raden, så det ser ut såhär:

body {
margin:0;
text-align:center;
padding-top: 10px;
padding-bottom: 14px;
background: url (din adress som du kopierade) repeat;
}

OBS! Glöm inte semikolonet på slutet! OBS!

4. Resultatet:

Före =


Efter=


Hoppas att ni förstod vad jag pratade om! Annars är det bara att maila till mig på;

[email protected]


Kram! :D


Kommentarer
Elin

Bra med tips :)

2010-08-07 @ 21:28:35
URL: http://apieceofelin.blogg.se/


    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?