Borta bra men hemma bäst! :)

    Datum: 2010-07-24 Klockan: 22:24:54
Heeeej på er alla!

Nu har jag varit hemma från ungern i en dag! :D Jag orkade inte skriva igår, ha förståelse. Jag hade precis kommit hem från att ha suttit på ett flygplan i 2 timmar, och var skittrött. Jag orkade VERKLIGEN inte att sätta mig och berätta allt om Ungern. Men nu är jag pigg & glad och har fått sova ut, så nu orkar jag skriva! :D Jag dokumenterade lite i min resedagbok om resan, så jag skriver ur den :)

20/7 2010 Arlanda

Hej dagboken! Just nu sitter jag, Joel, Karin och Pappa på Arlanda och fikar. Jag tog en köttbullemacka och en 7-up läsk. Jag och Joel ritar lite roliga gubbar för att roa oss ;P

Nu sitter vi äntligen på planet!:P Det var absolut noll problem för alla att komma på planet, förutom Karin, som fastnade lite i tullen. Joel spelar på sin data och jag lyssnar på min iPod. Nyss så fick vi varsin macka och jag tror att pappa ska beställa dricka åt oss också. Det tar ungefär 2 timmar till Ungern. Vi har precis lämnat Stockholm nu. Jag måste käka min macka nu! Skriver mer när vi landet! Tjao! ♥

Kl: 16.15 (På tåget)

Hej igen! Nu sitter vi på tåget  som ska ta oss in till staden som vi ska bo i. Innan vi checkar in på hotellet så ska vi till en stor arena. Där ska pappa pricka av sig till sin tävling. Fast hans tävling går på en lite mindre stadio, några kvarter bort. Efter det , så ska vi åka till hotellet. Nu ska jag och Joel spela lite på hans data, PUSS!♥

Kl: 18.05 (Samma dag)

Tjoflöjt! Nu är vi äntligen framme på hotellet och vi har fått våran ''svit'' nu. Den är jättestor och jättefin. Det finns två rum, ett sovrum, där Karin & Pappa ska sova. De har ett jättefint, snett takfönster ovanför sängen. Sedan finns det ett vardagsrum. Där sover jag och Joel. Vi delar en bäddsoffa. Utanför vardagsrummet finns det en stor och jättehärlig balkong. Sen finns det såklart ett badrum också. I det finns ett jättestort badkar, typ som en jacuzzi. Sen finns det t o m en bidé! Ni vet en som man tvättar skjärten med, när man har gjort nummer 2 ;). Nu ska jag och Karin gå och leta rätt på Hotellets pool, Ciao! ♥

Nu har jag och Karin '' checkat out '' både poolen och deras bowlinghall. Jupp, dom har en bowlinghall! Vi ska gå och bada snart, bara pappa kommer tillbaka från sin kvällsjogg.

( Lite senare samma kväll...)

Hej igen! Nu har vi badat klart! :) Det var JÄTTESKÖNT! Det fanns en stor pool, sen fanns det ett rum lite längre bort där det fanns en bubbelpool & en kallvattenspool bredvid varandra. Jag blev jättetrött och hungrig efter allt badade. Vi ska byta om och sen gå ner för att käka lite på hotellets restaurang.

( Efter restaurangen...)

Blabla! Nu har vi käkat klart! Jag tog en ceasarsallad, pappa biff nånting, Joel en stek med pommes och Karin tog lamm. Det var jättegott! Men det  tog ett tag att få maten, så när jag fick min sallad, så var jag mera sugen på typ kött. Nu e jag så trött så trött, så jag måste nog sova nu. Puss å godnatt! ♥

21/7 2010 TÄVLING!

God morgon! Eller typ, God lunch, för klockan är snart ett xD. Jag sov jättebra faktiskt! Lite kallt, men annars toppen! :P Jag & pappa kom precis tillbaka till rummet efter att ha badat! Frukosten här på hotellet var som en vanlig hotellfrukost :) Idag ska pappa tävla i 5000 m i M45 i VEM. VEM = Veteran EM. Det var det vi åkte hit för. Min outfit idag är ett svart linne, med en färggad kjol till, som sitter i midjan. Sen har jag ett vitt midjebälte till. Det sämsta med poolen här, är att är så mycket klor, så mina naglar blir så mjuka att dom jättelätt viks eller går av. Börjar bli lite hungrig. Nu måste jag sluta skriva, ska följa med Joel till affären under oss för att han ska kolla efter solglasögon. KRAM! ♥

Den 22/7 2010

Pling plong! Nu sitter vi på tåget mot Budapest. Tydligen så ska vi bo på ett hotell som ligger närmre flypgplatsen den sista natten. Igår kväll var nästan exakt samma som i förggår kväll. Det som skilde sig var att pappa sprang VEM! Det gick jättebra, han kom 5:a på tiden 16.26, vilket är 10 sekunder bättre än vad han gjorde i Finland förra året. Efter att pappa sprungit så sprang Joel & Karin ut på en liten runda. Jag och pappa gick tillbaka till hotellet och badade. Sen käkade vi middag på hotellet igen. Den här gången tog jag ett jättegott kött med pommes! :D Juste! Jag och Joel bowlade igår, innan pappa tävlade. Det gick inte så bra för mig, för klotet var för tungt och det fanns inget lättare, och det gjorde jätteont i fingret när jag jag skulle kasta iväg bowlingklotet. Idag på morgonen innan vi åkte till tågstationen, så åkte vi till stora arenan, för pappa skulle hämta ut sitt diplom. Min pennudd börjar ta slut, så jag vet inte om jag kommer kunna skriva på ett tag, men jag ska lösa det! PUSS ♥

Sen hittade jag inte nån penna tyvärr, men vi kom hem säkert! Innan vi åkte till hotelle som vi skulle bo på den sista natten så åkte vi och badade i ett stort bad! Det såg ut som något ur ett romarrike. Det fanns MASSVIS med olika pooler! Idag så var jag med John :) Det var jättetrevligt. Tyvärr var vädret piss, så vi kunde inte åka och bada typ :/. Imorrn åker jag, pappa, Joel och Karin till grönalund! :D Det ska bli skitkul, jag frågade Joel om han kunde vinna en sån där stor basketboll till mig, och han sa ja! :D Så imorrn får vi se hur bra baskettalang han har.. Nä, nu ska jag sitta resten av kvällen framför tv:n och mysa, ni får ha en skön kväll! :D PUSS Å KRAM! ♥

 
 


 
 


 
 


 
 


  


Kommentarer

    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?