I'm home!

    Datum: 2010-11-11 Klockan: 11:05:52

Tjena hejsan!

Nu har jag ÄNTLIGEN kommit hem! Flygresan var ok, men lååång -.- Jag tänkte inte skriva så mycket babbel, tänkte mera göra som ajg gjorde efter att ha varit i Ungern: skriva över allt som jag har skrivit i en loggbok! :D Here it comes, enyoj...

3/11-10 09:47

Hello! Nu sitter vi på Arlanda Flygplats och väntar på att få gå ombord på planet! Vi sa hej då till mamma vid bagageinlämningen. Hotellet är jättefint om man dömer av bilderna på nätet och jag har verkligen resfebeer! Jag vaknade vid 1 inatt och så kunde jag itne somna om -.-' Det ända jag inte ser fram emot är den 9 timmars långa flygresan! USCH >P! Jag har absolut inget emot att flyga, men det blir så långtråkigt! Hoppas att dom visar en bra film på planet ;) Näe, nu ska jag lyssna på musik och spela DS! KRAM // Rebecka

4/11-10 07.11 NY!

OMG! Det är så j*vla coolt här! Man känner sig plutte plutte liten här! Husen är så otroligt höga, Times Square är helt jävla fantastiskt och vet ni vad? Vi bor på 33:e våningen med utsik mot Times Square! Vi bor bokstavligen MITT I SMETEN! Det finns massvis med snygga New York t-shirts här! Mina pengar kommer ta slut DIREKT! Vi fick gå på planet typ precis efter att jag skrivit klart igår. Sen väntade en 9 timmars lång flygplansresa. Jag kollade på Dumma mej (igen), Titanic (snyft) och spelade Tetris. Idag så känns det som om flygplansresan och hela igår blev snabbspolat. Vi blev upphämtade utav en bil när vi landat. Utsikten var fantastisk! Att se alla skyskrapor in real life var så himla ballt! Och jag såg frihetsgudinnan från flygplanet!! Jag har tagit massvis med coola och helt underbara bilder, men ingen av dom kan någonsin beskriva den otroliga känslan som man får när man står, mitt i TIMES SQUARE! Hotellrummet var fint. Utsikten gjorde rummet ännu finare såklart ;) Idag tror jag att vi ska till Applestore, för Joel har tjatat om det hela tiden, men jag vet att vi SKA till en mässa där man hämtar ut saker till marathonet i alla fall! Ska bli så sjukt kul att vara här, ska försöka att skriva så ofta jag kan!
ETT WOW från Rebecka!

17.52 5/11-10 Hotellrummet

Hej svejs! :) Nu sitter allihopa här på hotellrummet och chillar. Ganska skönt faktiskt, eftersom att vi har varit vakna länge och gått mycket! Imorse så sprang Joel NYRR5, vilket är ett lopp där man springer 5 miles, alltså 8 km. Det var premiär i år faktiskt! Joel kom 8:a på 28.22, SKITBRA! Vi har gått i Chinatown, Soho och kollat på Ground Zero. Det är inte så märkvärdigt som man föreställer sig faktiskt, ett stort tomrum och några byggmaskiner. Man kan ändå inte undvika att få en klump i magen, speciellt när man ser Miracle Church. Ja, och nu sitter vi här på hotellrummet! Jag köpte några vykort som jag tänkte posta lite senare när vi är ute på stan! Nu ska jag tråka vidare här i New York ;) Haha! Puss & Kram // Rebecka <3

21.25 7/11-10 Good Night

Tjena Hejsan! Nu ligger jag i sängen och kollar lite smått på tv! Jag har inte hunnit skriva på 2 dagar! Jag har varit uppe i Rocke feller center, sprungit Friendship run, varit på Macy's och hejat på alla som sprang MARATHON!! :) I lördags så sprang vi Friendship run på morgonen. Det var jättekul och spännande! Alla viftade med flaggor och sjöng och det var bara så coolt att vara en del av det! Sen efteråt åt vi brunch! Det jättegott faktiskt! Efter vi ätit och duschat så åkte vi till Rocke Feller Center. DEt var högt, men jag har varit i högre! Fin utsikt! Innan vi gick hem igen så gick vi in på Macy's, men vi gick bara på toa där ;) Idag så var det marathon! Det var iiiskallt! Vid halv nio tiden hämtade Stina upp mig och Joel och så åkte vi till hennes hotell. EFter ett tag gick vi till ett annat hotell, inte långt ifrån. Därifrån gick vi med en bunt andra svenskar till marathonet. Skoj var det! Pappa var nöjd och glad och gick i mål på nya perset 2.45.10! Han ville förstås persa med mer, men men! Karin kom i mål med 3.19.44, det också person bästa! Henry gjorde inte per men sprang jättebra ändå! GRATTIS ALLA! När alla kommit till Stinas & Henrys hotellrum spelade vi ett spel som heter ooga chakka! MAn ska sjunga ord ur en sång och sen ska motståndarna fortsätta. Sen gick vi ut och åt. Efter maten spelade vi en sista omgång ooga chakka och sen åkte vi hem! Karin och pappa är väldigt trötta i benen :) Imorgon ska det bli shopping! Jag ska gå på kappjakt! :D Vill verkligen ha en kappa ;) Näe, nu har jag skrivkramp
God natt & PUSS! // Rebecka

08/11-10 21.09 TRÖTT!

Tjing! Nu sitter jag i vardagsrummet (där jag och Joel sover) och bara sitter! Idag har vi faktiskt inte gjort så mycket, vi åkte färja till Staten Island och tillbaka så vi såg frihetsgudinnan, sen har vi shoppat! Jag har hittat min perfekta kappa! Den är grå med svarta knappar och är som skuren för mig! :D Passade på att köpa en vit halsduk också, hehe! Hela spektaklet gick på 46 dollars! Det är mindre än hälften så mycket som EN kappa i samma affär!! Och vet ni vad? Jag har ändå över 100 dollar kvar!! Är stolt över mig själv, haha. Nu till kvällen köpte jag en fin liten nyckelring till Pallavi, hoppas att hon gillar den! Ska sluta skriva nu, måste spara på pennan ;)
<3 Kram & Puss // Rebecka

09/11-10 20.41 Sista dagen! :(

Hallojsan! Det känns helt sjukt men idag är det sista dagen i NYC! Det känns som om vi nyss kom hit ju! :( Idag har varit den chilligaste dagen på hela veckan! Den har bara tillägnats shopping, shopping och sen lite mer shopping ;) Vi har gått på Macy's, Bubba Gump Shrimp Co. och massa annat smått och gott! Inne på Macy's köpte jag ett par Converse, grön/htåa typ, låga. Riktigt balla! Inne på Bubba Gump Shrimp Co. storhandlade alla fyra! Jag köpte en jättesnygg långärmad tröja. Den är brun med ett rosa tryck på och har en ficka på magen. Karin köpte en t-shirt och en t-shirt hoodie, pappa en t-shirt och en marinblå långärmad tröja och Joel samma som pappa. På Karins t-shirt så är det en blinkande smiley och sen så står det "Be happy, eat at Bubba's". Hennes hoodie är blå med ett vitt tryck på. På pappas (och Joels) t-shirt står det "Run Forrest Run" och på baksiden "Stop Forrest Stop!" På deras långärmade är det bara ett oranget tryck med företagets namn. Sen köpte jag också en pin för 3 dollar. Den är ganska stor och så står det I♥NY på den. Imorgon ska jag köpa (eller mera få, jag har faktiskt bara 4 dollar kvar ;)) en I♥NY t-shirt, vit. Med den har jag köpt 11 saker med 210 dollar!

INKÖPSLISTA:

1. Plånbok
2. T-shirt
3. T-shirt
4. Kappa
5. Halsduk
6. Converse
7. Bubba Gump Shrimp Co. tröja
8. Magnet till papa
9. Present till Pallavi
10. New York pin.

Sen...

11. I♥NY t-shirt!!

Jag laddar upp bilderna imorgon, det är typ 400 stycken och jag är så sjuuuuukt trött -.- Kram


Kommentarer

    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?