Behind the scenes - Vattenfotograferingen.

    Datum: 2011-02-06 Klockan: 21:53:10
Hello!

Tänkte gå igenom vad jag använde som rekvisita på vattenfotograferingen! :D

Du behöver:

1.
Några tjocka tallrikar eller skärbrädor, eller om du har, locket som man sätter över en tallrik som man ska sätta in i mikron. Någonting som får själva fatet som du ska fota att åka uppåt.

2. En bred skål eller något annat liknande, någon tallrik som du kan fylla med ganska mycket vatten.

3. En fin/cool bakgrund! Nästan det viktigaste i allting! Din bakgrund kan vara vad som helst, döskallar, hjärtan, någon fin teckning eller någon fin bild som du har printat ut. Bara det är något som du tycker mycket om, och som du kan riskera att bli blött.

4. Såklart så behöver du ju också ett handfat eller en diskho, för annars har du ju ingen kran som vattnet kommer ifrån! ;)

Sen är det bara att sätta igång! :D

Jag fyllde skålen med vatten och sen så satte jag igång kranen på ett droppande läge, så att man kunde höra dropparna när dom landade. Sen satte jag på blixten och zoomade in på vattenstrålen om jag ville foto den, eller själva skålen, eftersom att det var vackert hur det blev vågor efter dropparna. Sen är det bara att fota och fota!! Det blir helt fantastiska bilder varje gång! ;P

Lycka till!!

Har ni några frågor, tveka inte att maila!!

[email protected]

KRAM!




Kommentarer

    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?