Gör en egen t-shirt!

    Datum: 2011-02-11 Klockan: 10:23:03
Fick hitta på något kul att roa mig med, så jag kom på att jag hade tryckpapper och en vit t-shirt över :)

Du behöver:

1. Tryckpapper
2. Färgskrivare
3. Vit tröja, spelar ingen roll om det är linne/t-shirt eller långärmad. Bara du inte bryr dig om den t-shirten.
4. 1,2,3 eller flera tryck, bara dom får plats på t-shirten.
5. Strykjärn.

Gör såhär:

1.
Ta en vit tröja som du inte bryr dig om.

2. Välj så många tryck som du vill ha, jag valde att ta två tryck. :)

3. Skriv ut dina bilder spegelvänt! Det är väldigt viktigt att du skriver ut spegelvänt, för annars kommer det bli helt fel på tröjan sen!

4. Sätt i tryck-pappret i skrivaren och skriv ut 1 bild i taget.

5. När du har skrivit ut ditt/dina tryck så klipper du försiktigt ut dom/den, med 1 mm mellanrum till bilden. Ju närmre och ju detaljerat, desto snyggare blir trycket sen när det är färdigt.

6. Om din tröja har några veck, så måste du först stryka den. Vänta sedan med att stryka på trycket förns tröjan har svalnat.

7. Lägg bilden på tröjan så att bilden är neråt.

8. Lägg in något hårt inuti din tröja så att inte trycket går igenom sen när du stryker. Jag gjorde misstaget att ta en tygbit i mellan och då vart det som ett vattentryck över hela tröjan ;)

9. Lägg din tröja på ett bord eller något med ett lakan i mellan, en strykbräda ger inte maximalt resultat! Ställ in strykjärnet på Bomull. Stryk nu över bilden, och tryck ganska hårt. Om din bild är ungefär lika stor som ett halv A4 papper så ska du stryka i 1 och en halv minut. Om din bild är lika stor som ett A4 papper så ska du stryka i 3 minuter.

10. Låt tröjan svalna innan du börjar pilla bort trycket.

11. När tröjan har svalnat så börjar du lossa på tryckets baksida försiktigt. Om det inte lossnar så kan du pröva att vika tyget så att tryckets baksida viker sig.

12. Din tröja är färdig! :D

Såklart så funkar det också om man gör på en väska eller en mössa mm. ;)








Kommentarer

    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?