Recept till Hallonpaj

    Datum: 2012-01-27 Klockan: 10:05:00

Du behöver:

  • 125 g smör eller margarin
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • 3-4 dl hallon
  • ev. 1 msk potatismjöl

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200-225 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det i mjölblandningen tills det bildar en smulig deg.

Smöra en pajform med 24-26 centimeter i diameter. Lägg i hallonen och sockra lite lätt.

För att få en fastare paj kan du även strö över lite potatismjöl.

Fördela sedan smuldegen över bären och grädda pajen i cirka 20 minuter


Kommentarer
HHANNAA - Foto/Babbel/Vardag

sv: vaknat, gått till skolan och kommit hem haha :) själv?

2012-01-27 @ 15:17:48
URL: http://hhannaa.webblogg.se/

A N N N A I Z (Annis)

SV; Men åhhh.. Jag blir så arg när företag aldrig håller de dem lovat. Jag är rädd att du inte kommer få den ringen då heller, Företaget som strulat och fuskat lite då. Ber om ursäkt för att dem ställt till de! KRAM

2012-01-27 @ 19:53:35
URL: http://annnaiz.blogg.se/

LOVISA PHOTOGRAPHY ♥

Sv: 8 :)

2012-01-27 @ 21:24:05
URL: http://solkvints.blogg.se/

LOVISA PHOTOGRAPHY ♥

Sv: Det är min systers , hon har köpt den på loppis! :)

2012-01-27 @ 21:25:14
URL: http://solkvints.blogg.se/


    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?