You've got the words to change a nation

    Datum: 2013-04-16 Klockan: 19:23:00
Jag vet inte vem jag är. Jag vet inte varför, jag vet inte vad. Jag vet vad jag vill göra, vart jag vill vara, men jag kan inte hoppa fram till den platsen. Till den tidpunkten. Utan nu är jag fast i idag, och idag suger. Vem fan är jag och varför är jag den personen. Snälla kan inte någon bara berätta för mig för just nu är allt piss. Jag känner mig som en torr, elak besserwisser med noll humor och noll värme & kärlek. Känner mig ett som ett tomt skal och jag är så rädd. Så jävla rädd för att det är sant. Det går inte en dag, en timme, en minut, en sekund utan att jag tänker på hur andra uppfattar mig, utan att jag tänker på allt jag sagt under dagen och skäms över mig själv för att jag sa så. Vet inte hur fan jag ska ta mig hur det här träsket. Jag känner mig inte värdig, inte normal. Känner mig som en tråkig, borttynande blomma som tror att den är stark & vacker ensam men egentligen är resten av ängen så mycket vackrare. För de är alla lika och följer normerna. Stämmer det? Jag vet inte. Jag vet inte vem jag är. 

Kommentarer
Isabelle

Jag ska berätta för dig vem du är Rebecka. Du är en fantastisk person som har många fler vänner än många andra jag känner och det kommer sig av att du är en underbar person. När någon är ledsen så finns du där, när någon är glad så finns du där, när någon har ett problem så finns du där och försöker hjälpa till. Det är många som skulle backa ur när det blir det minsta svårt i vardagen men det gör inte du och det är något som du ska komma ihåg. Du är en gladiator Rebecka (fast med MYCKET bättre klädsmak ;))Du har inte gett upp förut och det ska du inte göra nu heller. Jag finns här för dig och det vet jag att alla andra gör också.
Och det där med att du har noll humor, det vet jag inte var du fick ifrån. Om du skulle ha noll humor, ja, då är jag Kalle Ankas farmor.
Alla nedvärderar sig själva ibland, men det är då man ska fundera på varför man har så många vänner. För tro mig, du skulle inte ha några vänner över huvud taget om du så bara var hälften av alla de saker som du rabblade upp om dig själv. Vi är dina vänner av en anledning, Rebecka.
Om du någonsin tvivlar på dig själv igen så kom ihåg en sak:

You are not walking the boulevard of broken dreams, my dear friend, you are standing in the hall of fame, only that you don't know it yet.

http://www.youtube.com/watch?v=HTQL3qFtOKA

http://www.youtube.com/watch?v=d-VG11H97gA



Svar: Tack. Jag har inga ord, finaste du. Jag fick tårar i ögonen, det gick rätt in i hjärtat. Jag ska verkligen kämpa, och med dig och alla andra fantastiska vänner jag har kommer det gå som en dans! <3 Det betyder så oerhört mycket, du är den jag hyllar denna månad ;)) Tack.
Rebecka

2013-04-16 @ 20:44:26

Stina Björklund

Jag förstår EXAKT vad du menar, och jag har själv varit i den situationen. Men precis som Issa säger har du vänner av en anledning!
En torr elak besserwisser? Tvärtom. Du har extremt skön humor, och du är inte alls elak, och du är bland dem ödmjukaste jag känner!

Du är grym tjejen, på alla plan, och du förtjänar inte att må såhär :( Det gör ingen men absolut inte du!!! DU ÄR GRYM!!


2013-04-16 @ 22:37:59
URL: http://stinabjorklund.blogg.se

Lici

(Började tänka på Martins svenskatal vid "är du där"-delen i Isabelle's kommentar. Was I the only one? Okay, I'll be shutting up now... Moving on)

Rebecka, nu pratar du sånt där strunt igen. Hur många gånger ska jag behöva förklara för dig hur fantastiskt underbar, generös, rolig, snäll, omtänksam, vacker, strålande person du är?! Du utstrålar värme och glädje varenda sekund av varenda dag. Och om det är någon som ser ut/verkar vara en vissnande tråkig blomma är det dom runt omkring dig, som tynar bort och blir grå och färglösa i jämförelse med dig (dåligt exempel eftersom din utstrålning lyser upp nästan vem som helst och får dom att se vackra ut). Du är som en lysande sol, bländade vacker, och för med sig värme och glädje.

Och siriusly, sluta kalla dig själv tråkig, och säg inte att du inte ger ifrån dig någon kärlek/värme, för du är tio gånger roligare och intressantare än vad jag är, och ger ifrån dig tjugo gånger mer värme/kärlek än mig, så om du säger sånt om dig själv igen tar jag det som en personlig förolämpning!!! (Don't feel like you can't talk to me though, I'm always here for you <3)

2013-04-16 @ 22:40:46
URL: http://bubblebath.blogg.se


    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?