Nyårslista 2013

    Datum: 2013-12-30 Klockan: 20:47:00

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Jag tog steget och satsade extra på min journalistkarriär, vilket ledde till att jag nu är en anställd skribent. Åkte även till Brasilien där jag aldrig varit förut, och reste utomlands själv för första gången till London.

 

Höll du några av dina nyårslöften? 
Kommer inte ihåg vad jag hade för nyårslöften, men jag tror det haha ;)

 

Vilka länder besökte du?
Brasilien och England x2

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? 
Ett förhållande

 

Vilket/vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

27/6 - The Script's konsert på Grönan, 28/8 - Min första artikel i ChickIt Magazine publicerades, 16/10 - Åkte till Brasilien, 21/7 - Bodde en vecka i Skåne i ett jättefint hus nära stranden tillsammans med Joel och mamma. Det var hur underbart som helst verkligen. 14/12 - Åkte till London, en av de absolut bästa resorna i mitt liv.

Största misstaget? 
Oj, svårt... Jag har gjort många misstag detta året, kan dock inte tänka på något stort, specifikt just nu.

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Jag är alltid sjuk känns det som haha, förkyld hela tiden. Dock är väl den största skadan i år den med knät. Vred det nästan ur led och hade rehabilitering i ett halvår ungefär.

Bästa köpet/köpen?
Min Macbook Air, vet inte vad jag skulle göra utan den <3 

 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Kläder haha, like always

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mina fantastiska, älskade vänner och min familj. Alla upplevelser och minnen som jag har fått vara en del av i år, kan inte nämna något enskilt.

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? 
New York City - Among Savages, The Monster - Eminem ft. Rihanna, Det kommer aldrig va över för mig - Håkan Hellström, Flaws - Bastille, Six degrees of seperation - The Script, Det är inte synd om dig - Oskar Linnros. Det finns många hehe

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet inte riktigt. I nuläget skulle jag säga gladare för detta halvår har varit som ett enda stort lyckorus, men det var några månader i början av året som var riktigt tunga. Jag skulle säga gladare i alla fall, för jag har nog aldrig varit såhär genuint lycklig förut

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer äventyrlig och gjort lite mer saker jag kanske inte egentligen vågade göra.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Dåliga val

 

Blev du kär i år?
Nej det skulle jag inte säga, kanske lite förtjust haha ;)

 

Favoritprogram på TV?
How I Met Your Mother

 

Bästa boken du läste i år? 
Paper Towns och The Fault In Our Stars, båda av Mr John Green och The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald

Största musikaliska upptäckten?
Bandet Echosmith

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag firade den med några härliga tjejer hemma hos en kompis. Käkade pizza, pratade, var ute och äventyrade haha, kollade på film. Jättemysigt

Hur skulle du beskriva din stil i år? 
Min egen. Jag har verkligen hittat mig själv i år och klär mig i det som jag känner mig snygg i, lyssnar på den musik jag mår bra av och gör de saker jag blir lyckligast av. Så min stil i år har varit min egen, helt enkelt :)

Vad fick dig att må bra? 
Mina vänner, min familj, de resor och minnen jag fick uppleva. Londonresan med alla härliga människor, när vi såg Wicked på Apolloteatern. Allt. 

Vem saknade du?
Min bästavän ganska ofta, vi går i olika skolor och det var en period där vi inte hann träffas så ofta

De bästa nya människorna du träffade?
Många på Londonresan och sedan alla härliga personer på redaktionen för ChickIt

Planer för 2014?
Skratta och leva mer. Göra en sak varje dag som skrämmer mig, och göra någons dag varje dag. Sluta älta en massa saker och inte ångra en massa. Vad tjänar det till liksom? Sen även köpa nya kläder haha, man kan aldrig ha för mycket ;) Gå ut nian och ta det gymnasium jag väljer med storm, bli ännu starkare i mig själv och bara leva helt enkelt. 


Kommentarer
Kicki

Jättefin bild som header och härliga svar i listan <3

Svar: Tack! Puss <3
Rebecka

2013-12-30 @ 22:18:48


    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?