Mina mål & drömmar

    Datum: 2013-02-10 Klockan: 12:56:00
Dessa två bilder representerar mina två största mål & drömmar jag har idag. Den första är att jag vill så gärna sätta igång direkt med att skapa mitt namn, göra min karriär, bli någon som folk inom journalistiken känner till! Jag kan inte beskriva hur mycket jag vill bo och arbeta i New York som framgångsrik journalist på The New York Times. Jag vill klä mig sådär chic-snyggt som man ser i alla modemagasin. Nån snygg bluss, ljusblåa, slim jeans och några snygga, svarta boots med klack till. Fint och luftigt hår och en perfekt handväska. Vill bo i en classy-inredd lägenhet i Brooklyn eller Manhattan. Vitt, beiget, ljusrosa. En massa foton på väggarna! Och när jag sitter i min fåtölj med mina underbara barn och barnbarn som 70 åring någon gång i framtiden, vill jag ha en massa fantastiska historier att berätta. Om folk jag mött, platser jag upplevt, vänner jag träffat i unga år och fortfarande håller kontakten med, knäppa äventyr jag haft! Jag vill kunna berätta om den dagen jag föll "hoplessly in love". Om den dagen jag gifte mig och hur jag aldrig kommer glömma mitt bröllop, eller den dagen jag blev mamma.

Den andra är att jag får typ kramp av att jag längtar efter sommaren så mycket! Har aldrig riktigt fattat det här mainstream "Sommaren 2013 "#tagganuköttarviråå" men nu känner jag det i hela kroppen. Jag har inga speciella planer, inga resor, ingen flytt, inget läger. Men ändå kan sommaren inte vara här snabbt nog. Jag vill grilla, vara på stranden, bli brun, bada, fota nya bilder (har en massa idéer och inspiration!), gå ut mitt i natten med vänner och bara promenera & skratta, uppleva saker, cykla och ha picknick. Åh det finns så mycket! Den här sommaren ska jag inte ha en vecka där jag bara sitter på rumpan i soffan i vardagsrummet och tittar på hur livet passerar. Max en dag varje vecka får bli en sån dag, och på den dagen ska jag ladda inför all awesomeness som resten av veckan kommer bjuda på! Jag vill ha alla mina bästa vänner & familj med mig på alla äventyr i sommar och det kommer bli legendary!
 
Jag menar inte att jag har planerat ut mitt liv till punkt och pricka, dag för dag. Jag vet ATT jag vill uppleva allt detta, men jag kan inte skapa situationer och tillfällen för mig själv i framtiden. Jag säger till mig själv att om en möjlighet uppenbarar sig; ta den. Om jag inte har några drömmar och mål, inget som får mig att vilja komma någonvart i livet, känner jag mig som en platspåse som flyter runt i vinden. För mig håller inte #YOLO utanför tonårens vackra dagar, det krävs nåt mer för att klara sig här i livet. Och för mig är det mina drömmar & mål. Men varje person har kontrollen över sitt eget liv, och man ska alltid känna vad som är bäst för en själv vid varje steg på vägen genom det.

Kommentarer

    LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR!

    FOTON
    - Stort © på alla bilder.
    - Alla foton har jag tagit, om inget annat sägs i inlägget.

    ÖVRIGT
    - Inga elaka kommentarer! Dom raderas direkt.
    - Var snälla mot varandra.
    - Var snäll och skriv in namn tack!
    - Jag har inget emot bloglovin byten! :)
    - Om din åsikt är på något vis elak, håll den för dig själv.

    Leave a foot print!

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig

Hotmail (bara jag som ser den):

Blogg/Hemsida:

Lätta ditt hjärta!:

Trackback


Rebecka, 16, Stockholm
Är en glad & målmedveten tjej som älskar att skriva, shoppa, resa och umgås med vänner. Drömmer om att en dag få jobba som skribent och ha en lägenhet i New York!

I denna blogg kommer ni få läsa om min vardag & mina tankar, musiktips och shopping. Hoppas att ni stannar!

- Läs mer om mig Här.


Kontakt: [email protected]

Tillbaka till startsidan?